Erasmus + SE 2024-2025
O projekcie
2024-1-PL01-KA121-SCH-000204075
z akredytacją 2020 Erasmus+ SE
Dofinansowanie projektu wynosi: 34 800 EUR
Czas trwania projektu: 1.06.2024 – 31.08.2025
(15 miesięcy)
Uczestnikami projektu jest 16 nauczycieli różnych przedmiotów oraz 2 pracowników administracji, którzy wyjadą na kurs językowy i różne kursy metodyczne do czterech różnych miejsc i w różnych terminach.
Cztery osoby wyjadą w lutym / marcu 2025 roku do Niemiec na kurs językowy, natomiast pozostałe osoby na trzy różne kursy metodyczne w okresie ferii zimowych i wakacji letnich 2025 roku do partnera, z którym szkoła współpracuje po raz drugi.
Głównymi celami projektu jest rozwój kadry dydaktycznej zgodnie z założeniami europejskiej polityki edukacyjnej oraz budowa wizerunku Zespołu Szkół na arenie międzynarodowej i regionalnym rynku edukacyjnym, w tym:
✅podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły wynikających z permanentnie rozszerzanej międzynarodowej współpracy szkoły związanej z realizacją programów mobilnościowych dla uczniów oraz współpracy partnerskiej z innymi zagranicznymi placówkami;
✅ wprowadzenie innowacyjnych metod kształcenia języków obcych sprzyjających komunikacji;
✅ kształtowanie u uczniów niezbędnych kompetencji interpersonalnych, interkulturalnych i społecznych;
✅ zaktualizowanie metodyki nauczania w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu języków obcych i przedmiotów zawodowych, jako niezbędnych narzędzi do poszerzania wiedzy wśród współczesnej młodzieży oraz ułatwiających znalezienie pracy w dobie cyfrowej.
Kurs metodyczny - Hiszpania - Teneryfa - sierpień 2025
W dniach 10-15 sierpnia 2025 r. nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w międzynarodowym kursie „Unlocking AI: Artificial Intelligence in Education” na Teneryfie, poświęconym wykorzystaniu sztucznej inteligencji w edukacji. Szkolenie zgromadziło nauczycieli z różnych krajów i miało na celu rozwijanie kompetencji cyfrowych oraz poznanie praktycznych zastosowań nowoczesnych narzędzi AI w pracy dydaktycznej.
Podczas warsztatów pedagodzy poznali programy i aplikacje wspierające nauczanie, m.in. Perplexity, Gemini, Canva i ChatGPT, które umożliwiają m.in.:
· rozwijanie krytycznego myślenia i analizy informacji u uczniów,
· szybsze przygotowanie materiałów dydaktycznych i podsumowań lekcji,
· wspieranie kreatywności poprzez tworzenie plakatów, prezentacji i infografik,
· ćwiczenie języków obcych, pisanie esejów oraz rozwiązywanie problemów matematycznych.
Nauczyciele podkreślają, że kurs był nie tylko źródłem wiedzy, ale również inspiracją do wprowadzania innowacyjnych metod nauczania. Zdobyte doświadczenia pozwolą w ciekawszy i bardziej efektywny sposób wspierać uczniów w nauce, pokazując, jak świadome i odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji może wspierać proces dydaktyczny.
Kurs metodyczny – Hiszpania - Majorka - sierpień 2025
W ramach projektu Erasmus+ 2024-1-PL01-KA121-SCH-000204075 współfinansowanego przez Unię Europejską nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w kursie „Inner Wisdom” realizowanym na Majorce w międzynarodowym środowisku edukacyjnym.
Szkolenie łączyło elementy neuroedukacji, programowania neurolingwistycznego (NLP), pedagogiki systemowej, jogi i medytacji, a jego celem było wsparcie całościowego rozwoju nauczycieli i uczniów. Zajęcia obejmowały warsztaty praktyczne, sesje medytacyjne i jogę, komunikację opartą na empatii oraz trening kreatywnego myślenia.
Dzięki kursowi uczestnicy:
- poszerzyli kompetencje w zakresie zarządzania emocjami, redukcji stresu, budowania empatii i relacji w klasie,
- nabyli umiejętności stosowania technik NLP i Gestalt w pracy dydaktycznej,
- rozwinęli kompetencje językowe w języku angielskim oraz podstawy języka hiszpańskiego,
- poznali nowoczesne narzędzia cyfrowe uatrakcyjniające lekcje,
- zwiększyli swoje umiejętności organizacyjne i społeczne w pracy zespołowej oraz w środowisku wielokulturowym.
Udział w tym kursie wzmocnił świadomość roli nauczyciela w procesie wychowania i edukacji, a zdobyte doświadczenia i narzędzia będą stopniowo wdrażane w naszej szkole, aby wspierać uczniów w osiąganiu sukcesów edukacyjnych i osobistych w atmosferze wzajemnego szacunku i twórczej współpracy.
Kurs metodyczny – Hiszpania – Sewilla – luty 2025
W dniach 24-28 lutego 2025 r. troje nauczycieli naszej szkoły uczestniczyło w kursie metodycznym w Sewilli w ramach programu Erasmus+. Kurs zatytułowany "Soft Skills for Strong Teachers" trwał 5 dni i koncentrował się na rozwijaniu umiejętności miękkich w edukacji.
Podczas szkolenia nauczyciele mieli okazję doskonalić umiejętności komunikacyjne, zarządzania czasem, pracy zespołowej, a także rozwijać kreatywność i kompetencje liderskie. Metodyka kursu obejmowała warsztaty, pracę indywidualną i grupową, a także elementy Design Thinking i Project - Based Learning. Uczestnicy zdobywali praktyczne narzędzia, które pozwolą im skuteczniej angażować i motywować uczniów.
Szkolenie było również doskonałą okazją do wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów, nawiązywania nowych kontaktów oraz poznawania inspirujących metod nauczania stosowanych w Europie. W ramach kursu odbyła się także edukacyjna wizyta w muzeach Sewilli, sprzyjająca twórczej refleksji i poszerzaniu horyzontów zawodowych.
Dzięki udziałowi w programie Erasmus+ nasi nauczyciele wracają z nowymi pomysłami, które z pewnością wzbogacą pracę dydaktyczną i przyczynią się do dalszego rozwoju naszej szkoły.
Kursy językowe – Niemcy – Lindau – luty 2025
W dniach 24-28 lutego 2025 trzy nauczycielki oraz pracownica administracji uczestniczyły w intensywnym kursie języka niemieckiego w Dialoge Bodensee Sprachschule w Lindau nad Jeziorem Bodeńskim. Zajęcia w ramach kursu „Intensiv German” odbywały się codziennie w godzinach 9:00-12:30, a dodatkowo w poniedziałki i środy od 13:30 do 15:30. Prowadzone były przez doświadczonych i zaangażowanych lektorów, którzy na zmianę zajmowali się gramatyką, konwersacjami oraz testami sprawdzającymi postępy uczestników.
Podczas kursu wykorzystywano różnorodne metody aktywizujące, takie jak praca w parach i grupach, odgrywanie scenek czy kalambury, co sprzyjało międzynarodowej współpracy i przełamywaniu barier językowych. Uczestnicy pochodzili z różnych krajów - m.in. Szwajcarii, Holandii, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Chin, Włoch, Wietnamu i Polski - co stworzyło unikalną okazję do poznania odmiennych kultur, podejścia do nauki, a także systemów edukacyjnych funkcjonujących w innych państwach.
Każdy uczestnik kursu otrzymał podręcznik z kodem QR, umożliwiającym dalszą samodzielną naukę oraz korzystanie z ćwiczeń na słuchanie i weryfikację poprawności wykonanych zadań. Kurs zakończył się testem podsumowującym i wręczeniem certyfikatów potwierdzających zdobyte umiejętności.


