Strefa kandydata
Technik hotelarstwa
Absolwenci technikum hotelarskiego po ukończeniu 5-letniego technikum i zdaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, otrzymują tytuł zawodowy technik hotelarstwa.
Absolwenci tego kierunku uzyskują w czasie nauki gruntowną i wszechstronną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie fachowej i kompleksowej obsługi gościa hotelowego na stanowiskach we wszystkich działach obiektu hotelarskiego (recepcja, służba pięter, gastronomia, usługi komplementarne).
Są przygotowani do pracy w sekretariatach i działach handlowych firm nie związanych bezpośrednio z hotelarstwem, jak również w organach administracji samorządowej oraz branżowych organizacjach i stowarzyszeniach.
Szkoła zapewnia praktykę zawodową w najlepszych hotelach w regionie, w kraju i za granicą.
Technik hotelarstwa jest zawodem o charakterze usługowym, w związku z tym w całym cyklu nauczania zwraca się szczególną uwagę na kształcenie umiejętności dotyczących prawidłowego zachowania postawy, nawyków, sposobu reagowania na życzenia gościa hotelowego oraz właściwą obsługę, odwołując się stale do zasad etyki i kultury zawodowej
Przedmioty zawodowe wykładane w 5-letnim toku nauki:
- organizacja pracy w recepcji
- obsługa gościa w hotelu
- organizacja usług w hotelu
- podstawy hotelarstwa
- podstawy działalności gospodarczej
- etyka i kultura zawodowa
- pracownia gastronomiczna
- pracownia informatyczna
- pracownia hotelarska
- podstawy marketingu i zarządzania
- język obcy zawodowy
- zajęcia praktyczne w hotelu
- praktyka zawodowa – 8 tygodni
Technik organizacji turystyki
Absolwenci technikum organizacji turystyki po ukończeniu 5-letniego technikum i zdaniu dwóch egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, otrzymują tytuł zawodowy technika organizacji turystyki.
Absolwenci tego kierunku uzyskują w czasie nauki gruntowną i wszechstronną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie fachowej i kompleksowej obsługi klienta przedsiębiorstwa turystycznego.
Są przygotowani do świadczenie usług turystycznych, czyli czynności związanych z przygotowaniem różnych zleceń (życzeń) klienta, programowaniem imprez, kalkulowaniem zamawianych świadczeń, dbanie o prawidłowy wizerunek przedsiębiorstwa poprzez profesjonalną obsługę turystów.
Miejscami pracy dla absolwentów są podmioty gospodarcze zajmujące się organizacją i obsługą turystyki: biura podróży, agencje turystyczne, ośrodki informacji turystycznej a także organy administracji samorządowej zajmujące się organizacją turystyki.
Zawód ma charakter usługowy i w procesie kształcenia zwraca się szczególną uwagę na kształtowanie zasad etyki i kultury zawodowej.
Praktyki zawodowe odbywają się w przedsiębiorstwach turystycznych, obiektach hotelarskich, parkach rozrywki.
Przedmioty zawodowe wykładane w 5-letnim toku nauki:
- podstawy turystyki
- organizacja imprez i usług turystycznych
- geografia turystyczna
- podstawy działalności gospodarczej
- marketing i prawo w turystyce
- animacja czasu wolnego
- pracownia informacji turystycznej
- pracownia informatyczna
- pracownia turystyczna
- język obcy zawodowy
- zajęcia praktyczne
- praktyka zawodowa – 8 tygodni