Przejdź do treści Przejdź do menu

Specjaliazcje

Od 2022 roku nasza szkoła wprowadziła innowacyjny system szkolnictwa zawodowego. Uczniowie czwartych klas wybierają jedną z proponowanych specjalizacji. W międzyklasowych zespołach kształcą się w wybranym przez siebie kierunku, nabywając dodatkowych umiejętności. Specjalizacja to aż 4 godziny zajęć tygodniowo obejmujących głównie szkolenie praktyczne. Warto dodać iż bardzo ważną częścią specjalizacji są wyjazdy studyjne na targi, lotniska, do restauracji i kawiarni oraz obiektów organizujących imprezy masowe.  

Oto aktualna lista naszych specjalizacji:

Organizator eventów, spotkań biznesowych i konferencji –  Event Manager

Po realizacji kształcenia w zakresie umiejętności ww. specjalizacji uczeń powinien być przygotowany do:

  • Planowania imprezy i opracowywania jej scenariusza oraz harmonogramu pracy dotyczących organizacji eventu
  • Przygotowania oferty i kosztorysu imprezy
  • Sporządzania materiałów niezbędnych do promocji eventu
  • Negocjowania i podpisywania umów z podwykonawcami
  • Wyboru atrakcji i imprez towarzyszących wydarzeniu
  • Organizowania imprezy zgodnie przepisami prawa oraz zasadami BHP, PPOŻ i ochrony Środowiska

Specjalizacja Event Manager umożliwia zatrudnienie jako:

  • Event manager
  • Osoba odpowiedzialna za organizację eventów w firmie
  • Pracownik działu HR
  • Manager
  • Lider zespołu

Pilotaż wycieczek z elementami przewodnictwa
Specjalizacja ma na celu nabycie umiejętności kompleksowej obsługi klienta w trakcie trwania imprez krajowych i zagranicznych zgodnie z zasadami pilotażu i przewodnictwa Uczeń zdobywa umiejętności w obszarze:
  • prawne aspekty pilotażu i przewodnictwa
  • metodyka obsługi imprez pieszych, autokarowych, promowych, lotniczych i promowych
  • sytuacje awaryjne w czasie trwania wycieczek
  • dokumentacja imprezy turystycznej w obszarze pilot/przewodnik- touroperator 
  • psychologiczne aspekty pracy pilota/przewodnika
  • szkolenia praktyczne- praca z mikrofonem
Nabyta wiedza zarówno teoretyczna jak i praktyczna w zakresie organizacji imprezy, kompleksowej obsługi turysty, oparta o  elementy komunikacji społecznej znacznie ułatwi wejście na rynek pracy w obszarze turystycznym.  

Manager restauracji

W ramach specjalizacji uczeń zostanie przygotowany do otwarcia własnego biznesu gastronomicznego a w szczególności pozna następujące zagadnienia:

  • analiza i kontrola  kosztów  w rentownej restauracji,
  • zyskowność działalności,
  • znaczenie lokalizacji działalności gastronomicznej,
  • rola i cechy profesjonalnego menagera,
  • projektowanie menu,
  • promocja w gastronomii,
  • strategie konkurowania,
  • zarządzanie personelem.

Baristyka i Miskologia - kluczowe kompetencje zawodowe:

✅ Umiejętności z I stopnia baristy 

  • znajomość ziarna kawy
  • ustawianie ekspresu
  • spienianie mleka
  • ustawienie młynka do kawy
  • ustalenie dozy i uzysku kawy
  • podstawy Latte Art
  • idealne spienienie mleka do rysowania

✅ Umiejętności z I stopień barmana:

  • techniki miksowania
  • podstawy garnishu
  • znajomość sprzętu
  • balans "trójkąta smakowego

Obsługa gościa w obiektach Wellness&SPA

"Obsłuż gościa tak jak Ty chciałbyś być obsłużony" to hasło przewodnie tej specjalizacji.

  • odwiedzamy najlepsze Hotele SPA&Wellness,
  • uczymy się jak dobrać i zarządzać zespołem pracowników,
  • ćwiczymy jak zachować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
  • w ramach zajęć poznajemy tajniki zabiegów oraz terapii stosowanych  w hotelach Wellness&SPA,
  • podczas warsztatów w hotelach, gabinetach masażu, uzdrowiskach obserwujemy pracę osób tam zatrudnionych i wyciągamy wnioski, 
  • uczymy się od najlepszych,
  • chętni korzystają z masażu,
  • uczymy się również technik automasażu,
  • nasze zajęcia urozmaicamy aromaterapią, stosujemy olejki eteryczne i kadzidełka, oraz relaksacją dzięki odpowiednio dobranej muzyce.

Obsługa pasażerów w portach lotniczych, morskich i lądowych

Specjalizacja ukierunkowuje  uczniów a następnie absolwentów  do podjęcia pracy jako:

  • pracownik obsługi naziemnej portu lotniczego,
  • pracownik obsługi terminala lotniczego i morskiego,
  • stewardessa, steward w liniach lotniczych i morskich.

Uczniowie po ukończeniu cyklu kursów  wymaganych przez Polską Żeglugę Bałtycką realizują praktyki zawodowe na promach pasażerskich!